loading...
دانلود رایگان فارسی
دانلود فا بازدید : 137 دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
كاربران ویندوز، معمولا به‌دنبال این هستند كه سرعت ویندوز خود را بیشتر كنند، این حس كه چیزی در این میان اشتباه كار می‌كند كه بازدهی سیستم پایین است، در مورد اكثر كاربران درست است. گاهی اوقات می‌توان با رعایت نكاتی سرعت سیستم را به‌مراتب بهتر كرد. با هم بخشی از این نكات را بررسی می‌كنیم.

حقه‌هایی برای خالی كردن حافظه

1– برنامه‌های آغازین را كم كنید
وقتی ویندوز بالا می‌آید، تعداد زیادی از برنامه‌ها كه به‌عنوان برنامه‌های آغازین ‌(Startup Programs)‌ شناخته می‌شوند، شروع به بارگذاری در حافظه می‌كنند و این باعث می‌شود از زمان بالا آمدن ویندوز تا زمان آماده شدن آن برای استفاده، وقت زیادی از شما تلف شود. ضمن‌آن‌كه به هرحال این برنامه‌ها از حافظه اصلی تغذیه می‌كنند. ‌

2– حافظه اصلی را خالی كنید
سرعت یك ماشین مستقیما به سرعت ‌RAM ‌ آن بستگی دارد. گاهی اوقات گمان می‌كنند كه سرعت پردازنده مهم‌ترین عامل در سرعت یك كامپیوتر است. اگر حافظه كافی دارید اما به‌نظر می‌رسد كه همیشه حافظه‌تان سنگین و پر است، از نرم‌افزارهای خالی كردن رم همانند ‌RamBooster‌ استفاده كنید. این برنامه‌ها به‌طور دائم حافظه را خالی می‌كنند و حتی می‌توانید میزان حافظه‌ای كه می‌خواهید خالی شود را به آنها اعلام كنید.
دانلود فا بازدید : 146 دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

صفحات نمایش LCD متشکل از میلیون‌ها پیکسل هستند که هر پیکسل از سه پیکسل پایه (Subpixel) تشکیل شده است: قرمز، آبی و سبز. وقتی که هر3 پیکسل با هم روشن هستند پیکسل سفید به‌نظر می‌رسد. ما در اینجا قصد داریم روش احیای پیکسل‌های سوخته را طی مراحل زیر برای شما شرح دهیم.
1- ابتدا باید تشخیص دهید که پیکسل سوخته کاملا مرده یا قابل احیا شدن است؟ اگر به‌صورت نقطه‌ای کاملا سیاه ظاهر شود، احتمالا غیرقابل بازیابی است. پس از خرید LCD تصویر ثابتی را به‌نمایش بگذارید اگر بیش از یک نقطه همواره روشن (قرمز یا سبز یا آبی یا سفید)، در صفحه LCD مشاهده کردید، نسبت به تعویض صفحه نمایش اقدام کنید. در صورتی‌که تعویض آن مقدور نباشد، این امکان که بتوانید پیکسل سوخته را دوباره فعال کرده و به‌کار وادارید، بسیار زیاد است.
2- با استفاده از هوای فشرده و کیت و دستمال‌های ضد خش مخصوص، صفحه نمایش خود را کاملا تمیز کنید.
3- حالا در منوی Start –» Control Panel -»Display  با کلیک روی برگهSetting ، تفکیک‌پذیری LCD را (طبق دستورات موجود در دفترچه راهنمای همراه آن) روی حالت رزولوشن عادی (تفکیک پذیری محلی) تنظیم کنید.
4- برنامه‌های UDPixel و Net Framework را از آدرس‌های زیر دانلود و نصب کنید:
http://udpix.free.fr/ و http://find.pcworld.com/63486 
5- در برنامه یودی‌پیکسل گزینه Run cycle را به 4ثانیه افزایش داده، روی آن کلیک کنید. رنگ‌های قرمز، سبز، آبی، مشکی، سفید و زرد در یک چرخه بر LCD ظاهر می‌شوند. پیکسل‌های سوخته به‌صورت نقاطی ثابت بر هر یک از رنگ‌های چرخه رنگ قابل تشخیص هستند.


دانلود فا بازدید : 116 دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

برای این که بتوانید از رایانه اتان راحت تر و بهتر استفاده کنید توجه شما را به چند ترفند جلب مبکنیم .
کاهش سرعت ناگهانی کامپیوتر
اگر ناگهان از سرعت کامپیوتر کاسته شد و احساس کردید کامپیوتر شما کند کار میکند به احتمال فراوان دلیل آن استفاده از Cut و Copy یک فایل بزرگ و نگهداری آن در بخشی از حافظه انتقال اطلاعات کامپیوتر به نام Clipboard است. برای پاک کردن محتویات این حافظه که عامل اصلی از دست دادن سرعت کامپیوتر است انتخاب چند حرف ساده و کپی مجدد آن به کلیپ بورد حافظه را از اطلاعات غیر ضروری تخلیه خواهد کرد.


رنگ و خمیده نوشتن در مایکروسافت ورد
برای پر رنگ کردن Bold و خمیده نوشتن Italic کلمات در مایکروسافت ورد راههای فراوانی مانند Ctrl B و Ctrl I وجود دارد. ساده ترین روش پر رنگ نوشتن کلمات و جملات تایپ علامت ستاره (شیفت و عدد 8) بدون فاصله دقیقاً در ابتدای کلمه و جمله و تایپ مجدد و بدون فاصله آن در انتهای جمله است. خمیده کردن کلمات هم با قرار دادن علامت خط تیره (شیفت و علامت منها) در اول و آخر کلمات انجام میشود.



کیبورد مجازی در ویندوز XP و ME
همه ما نمی توانیم و یا نمی خواهیم با کیبورد تایپ کنیم. با کیبورد مجازی ویندوز و کلیک ماوس میتوان در نرم‌افزاری تایپ کرد. برای راه اندازی کیبورد مایکروسافت ابتدا با دگمه استارت شروع کرده و سپس Run را از آن انتخاب کنید در محل مخصوص دستور اجرای فرامین 3 حرف osk که کوتاه شده On Screen Keyboard است را وارد کرده و سپس دگمه OK را فشار دهید تا کیبورد ویندوز در مانیتور ظاهر شود. حالا با استفاده از ماوس و کلیک بر روی حروف میشود به راحتی تایپ کرد.


جلوگیری از قطع شدن مودم
ارتباط با اینترنت اگر با خطوط تلفن و مودم ایجاد شده باشد به دلایل گوناگون قطع و وصل خواهد شد. انجام تغییر کوچکی در تنظیم مودم سبب خواهد شد تا مودم در صورت عدم دریافت علائم مخابراتی از کامپیوتر پس از گذشت 50 ثانیه فعال شده و از قطع ارتباط جلوگیری نماید.
ویندوز 98 یا ME:


Control Panel >Modem >General >Properties >Connection > Advanced


سپس در قسمت Extra Settings کد S10=50 را وارد کنید.
ویندوز XP:


Control Panel >Phone and Modem Options >Modem >Properties >Advanced


سپس در بخش Extra Settings کد S10=50 را وارد کنید. در صورتی که در قسمت Setting کد دیگری دیده میشود کد جدید را باید با تایپ یک کاما از کد قبلی جدا کرد.

پر کردن صفحه در WORD
پر کردن صفحه‌ای مملو از نوشته‌های نامفهوم با تایپ دستور =rand() انجام میشود. در این حالت 3 پاراگراف جمله تکراری The quick brown fox jumps over the lazy dog را نشان خواهد داد. با تغییر در پارامترهای داخل پرانتز میتوان به تعداد جملات و پاراگرافها افزود به طور مثال با دستور =rand(6,4) تعداد 6 پاراگراف که هر یک از آنها 4 جمله دارند نشان داده خواهد شد.

جلوگیری از نمایش پنجره خطای ویندوز
هنگام استفاده از ویندوز XP در صورتی که سیستم با مشکلی مواجه شود در مانیتور پنجره‌ای مشاهده خواهد شد که Error Reporting نام دارد و همه با دو دگمه Send و Do not Sent آن آشنایی دارند. در این پنجره، کامپیوتر علاوه بر نشان دادن مشکل سیستم از شما میخواهد در صورت اتصال به اینترنت این ایراد را به مایکروسافت ارسال کنید. برای رهایی از نمایش و ارسال Error و پیام خسته کننده آن ابتدا Control Panel را باز کرده و از میان آیکانهای آن System و سپس در بخش Advanced دکمه Error Reporting را فعال کرده و در مقابل عبارت Disable error reporting و But notify me when Critical errors occur علامت بگذارید. به این ترتیب این پنجره موقتاً از کار باز مانده و از نشان دادن پیام ایراد و ارسال آن به مایکروسافت خودداری خواهد کرد.

یافتن آدرس آی پی( بجز ویندوز اکس پی)
هر استفاده کننده از اینترنت دارای کد مخصوصی است که به آن آی پی میگویند. آی پی Internet Protocol است و بر اساس آن هویت آدرس هر شخص در شبکه و اینترنت شناسایی می شود. برای یافتن آی پی خود کافی است در داخل پنجره Run دستور winipcfg را تایپ کرده و بعد دگمه OK را بزنید.

Start> Run> type winipcfg in command line then press OK.

دانلود فا بازدید : 89 دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

چگونه فلاپی هایی را که فرمت نمی شوند را دوباره بازسازی کنیم ؟
پس از خواندن این مطلب دیگر هرگز فلاپی های معیوب خود را دور نمی اندازید و اطمینان داشته باشید که صد در صد نتیجه خواهید گرفت ! فلاپی دیسک یکی از رسانه های ذخیره سازی اطلاعات می باشند که همه ما استفاده های زیادی از آن می کنیم ولی از جمله معایب آن به جز حجم پایین آن آسیب پذیری شدید فلاپی دیسک می باشد .به طوری که یک فلاپی دیسک ممکن است پس از چند بار استفاده دیگر قابل فرمت شدن نباشد . حال چاره چیست ? و چگونه می توان فلاپی دیسک را مجددا باز سازی کرد ؟ ما راهی برای حل این مشکل یافته ایم و به خوبی هم نتیجه گرفته ایم. تنها عیب آن اینست که شما به سیستم عامل لینوکس نیاز دارید . در کل توصیه میشود کمی از وقت خود را جهت یادگیری آن اختصاص دهید . در سیستم عامل لینوکس در قسمت فلاپی فورمتر آن شما می توانید فلاپی هایی را که حتی در سیستم عامل ویندوز فرمت نمی شوند را به سادگی فرمت نمایید . به همین راحتی ! این نکته تکنیکی ساده وآسان راهی قابل اطمینان برای باز سازی و تعمیر فلاپی دیسک و در نهایت کاهش هزینه هاست.


فعال کردن فکس در ویندوز XP
َاگر شما هم در خانه یا محل کارتان دستگاه فکس ندارید ناراحت نباشید چون مایکروسافت لطف کرده و مشکل رو حل کرده ! مایکروسافت امکان ارسال و دریافت فکس رو در حالت پیش فرض ویندوز غیر فعال قرار داده که ما الان می خواهیم با هم این امکان را فعال کنیم پس با من همراه باشید ابتدا از منوی Start وارد Control Panel شوید وقتی Control Panel باز شد به قسمت Printers & Faxes وارد می شوید. در قسمت چب بالا صفحه دو گزینه مشاهده می کنید : یکی Add a Printer و دومی Set Up faxing شما گزینه دوم را انتخاب کنید . پس از کلیک روی آن صفحه باید مدت بسیار کمی منتظر بمانید . سپس صفحه ای به نام Configuring Components باز می شود . ( دقت داشته باشید باید سی دی ویندوز در سی دی رام باشد در غیر این صورت ویندوز از شما می خواهد که سی دی را در سی دی رام قرار دهید و سپس گزینه OK را بزنید ) ویندوز به صورت اتوماتیک شروع به کپی کردن فایل های مربوط به فکس می کند .... حالا دیگر شما یک فکس بر روی کامپیوتر خود دارید که بوسیله آن می توانید به هر کجای دنیا فکس ارسال کنید .

چگونه اطلاعات راجع به کامپیوترتان را ببینید؟
گاهی اوقات اتفاق می افتد که شما به دلایل مختلفی نیاز به دانستن اطلاعاتی راجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یک مرجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یک مرجع نیبتا کامل براحتی قابل دسترسی باشد موهبت است. ما روشی برای دسترسی به این منبع را به شما ارائه می دهیم . کافی است گزینه Run از منوی start را اجرا کرده و در قسمت Open عبارت Msinfo32 را وارد کنید . پنجره ای در برابرتان ظاهر می شود که شامل بخشهای مختلفی است و اطلاعات کاملی از خلاصه سیستم شما از قبیل نوع پردازنده و میزان حافظه و ... تا اطلاعات کاملی درباره هر کدام از پورتهای سریال موازی و ده ها مطلب دیگر

دانلود فا بازدید : 163 دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

خسته‌کننده‌ترین کار برای کسانی که با مایکروسافت ورد کار می‌کنند، تعیین فونت پیش‌فرض است. تعداد تکرار این عملیات به تعداد باز کردن سندهای خالی ورد و نوشتن مطلب جدید می‌رسد. برای اینکه از این کار عذاب‌آور رهایی پیدا کنید، با یک روش مفید و سریع فونت پیش‌فرض ورد را به روش زیر عوض می‌کنیم:‌
برای تغییر فونت در مایکروسافت ورد2007، روی جعبه کوچکی که در سمت چپ بخش فونت قرار دارد کلیک کنید (یا میانبر Ctrl+D) را بزنید.
در پنجره‌ای که باز می‌شود، فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب فونت، روی دکمه Set as Default در پایین پنجره، سمت چپ کلیک کنید.
از شما پرسیده می‌شود که مایلید این تنظیمات پیش‌فرض باشد یا خیر. در ورد2010، از شما می‌پرسد تنظیمات در این سند پیش‌فرض باشد یا در همه سندها؟ حالا هر موقع که ورد خود را باز کنید، تنظیمات فونت سند شما مطابق با نیاز شماست. بی‌شك می‌توانید با تکرار این قدم‌ها، دوباره فونت پیش‌فرض خود را تغییر دهید.
راه دیگری که برای تغییر فونت پیش‌فرض وجود دارد، تغییر فایل الگو است. این فایل همان فایلی است که ورد برای ایجاد سندهای جدید ایجاد می‌کند. برای ویرایش فایل Normal.dotm خود (الگوی پیش‌فرض)، روی نوار آدرس اکسپلورر ویندوز کلیک کرده و عبارت زیر را بنویسید:‌
دانلود فا بازدید : 140 دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 نظرات (0)


این مرورگر جدید اینترنتی که با فرمت جاوا مخصوص گوشی های موبایل ساخته شده قابلیت اجرا در همه گوشی ها را دارد و با تمامی رزولوشن ها و اندازه ها تطبیق داده میشود. نرم افزار اینترنتی Bolt را میتوانید برای گوشی خود در ادامه با سرعت بالا و حجم کم دانلود کنید.
برخی ویژگی های نرم افزار :

    - اجرا در همه گوشی های موبایل
    - قابلیت اجرا در تمامی سایز ها
    - توانایی عملکرد در گوشی های تاچ اسکرین و لمسی
حجم کل : 182 KB 
نوع فایل : نرم افزار جاوا
پسوند : .JAR
تعداد :

تعداد صفحات : 25

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 63
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 84
  • باردید دیروز : 224
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 1,768
  • بازدید سال : 7,882
  • بازدید کلی : 198,525